Friday 9 November 2012

Jin Melayu, Jin India??


بِسْم اللَّهِ الرَّحْمَٰن الرَّحِيمِ
اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ


Macam-macam jugak benda baru yang ku temui semenjak merawat ni. Antara perkara baru yang ku pelajari dari sesi rawatan baru-baru ini ialah ada jin yang mengaku yang dia 'melayu'.. Hampir tergelak juga aku waktu tu. Jin tu macam tak puas hati lalu dia bagitahu yang selain melayu ada juga lagi jin india dan jin cina.. Aku hentam gelak. Jin 1 Malaysia la ni kataku... Bila dah reda geli hati ku baru aku sambung rawatan.

Bab 'melayu' ni terkeluar dari mulut jin bila aku nak bagi nama padanya.. Aku suggest nama-nama islam yang baik-baik dia tak mahu. Tu yang terkeluar bab melayu bila dia nak nama Manja.. Tu kes yang lama sikit. Yang terbaru nak nama Orkid.. Aku tak gelak pasal nama melayu jauh sekali nak gelakkan jin yang dah selamat ku islamkan, tapi sepanjang pengajian aku yang jin ni ada tiga jenis; iaitu jenis berterbangan, jenis yg hidup berpindah atau duduk dirumah-rumah, ataupun jenis binatang. Belum lagi dibincangkan yang ada jenis melayu, cina dan india :p.. Namun bila difikirkan boleh jadi pengetahuan aku masih ditahap basic.. Yang mana detail pecahan dari ketiga-tiga jenis jin tersebut masih lagi belum ku ketahui.

Rawatan baru-baru ni seramai 4 jin telah ku keluarkan dengan izin Allah. 
  • Jin yang pertama adalah sejenis dengan "jin ular" dari post ku baru-baru ini. Sama jugak jenis yang tak boleh bercakap. Aku dah tarik pergi ke tangan kanannya utk berkemunikasi dengan isyarat tangan. Pada mulanya aku sangkakan yang jin ini adalah pasangan atau keluarga jin yang lalu namun dia kata bukan. Aku offer juga dia ke tasik namun dia tak mahu. Dia cuba menerangkan kepada aku tempat dia nak pergi dengan bahasa isyarat namun susah aku nak faham. Setelah mohon ilham dari Allah s.w.t akhirnya dia menunjukkan dengan isyarat tangan seolah-olah mulut buaya buka dan tutup. Aku cakap buaya? dia angguk. Aku tanya lagi utk kepastian samada dia nak ke taman buaya? jin tersebut mengangguk. Aku tarik keluar dengan izin Allah dan hantar ke destinasi pilihannya..
  • Jin yang ni namanya Norsaddiah.. (sama macam nama kakak aku la pulak).. dia beritahu yang dia terbelenggu di kepala pesakit. Mengaku yang dia ni Islam tapi bila aku ciumkan minyak attar kasturi hitam dia mengeluh dan tak berapa suka. Aku suruh dia keluar dan memang mahu keluar (ni semua kes kecewa la ni sebab pesakit rajin dengar ayat-ayat suci hampir setiap masa). Aku cuma bagi pilihan utk keluar dan belajar semula agama. Jin ni setuju ke Mekah dan aku hantarkan dia kesana dengan izin Allah untuk mendalami agama.
  • Jin yang ketiga jenis blur-blur sikit. Mungkin dah kena pendam lama sangat oleh tukang sihir hingga dia dah tak tahu apa sebenarnya yang berlaku. Soalannya yang pertama 'aku kat mana ni?..' aku pun jawab dengan santunnya ' selamat datang ke pulau perlancungan langkawi....' hehehehe... Bila disiasat rupanya dah 20 tahun duduk dalam tubuh pesakit. Aku dapat tahu namanya Saimah. Jin ni pun sedia nak keluar dan berhajat nak dihantar ke masjid lama di seremban berhampiran dengan "simpang jelebu" tu. Aku dapat tahu yang jin ini dibelenggu di kepala. Aku suruh dia beri salam pada pesakit tapi dia minta ubatkan dulu kepalanya kerana terlalu sakit. Aku tak pastilah sebab kena belasah dengan aku ke atau memang dia dah disakiti dari dulu.. aku suruh dia berjanji dengan nama Allah tidak akan kembali mengganggu pesakit dan minta dia beri salam dahulu baru aku rawat dia dan dengan izin Allah sakit di kepalanya sembuh.. Alhamdulillah.. aku tarik dengan izin Allah keluar dari tubuh pesakit.
  • Jin yang keempat bukan islam. Terlalu kurang bercakap jin ini sampai aku kena la rotan dia beberapa kali nak kasi dia bercakap. Aku tak melepaskan peluang untuk mendakwah jin ini memeluk agama islam. Agak sukar lama jugak dia cuba mengelak dengan meminta aku keluarkannya dengan segera namun aku teruskan mendakwah..aku baca potongan ayat dari surah yusuf.." Allahu nurussama watiwal ard.." yang bermaksud 'Allah yang menerangi langit dan bumi' berulang-ulang kali disamping membaca beberapa ayat dakwah yang lain. Di satu saat aku tanya samada dia terikat dengan perjanjian dengan si tukang sihir dan dia menjawab ya. Jadi aku pun putuskan ikatan perjanjian mereka dengan ayat 6 dari surah Fathir. Setelah itu jin inipun bersetuju untuk memeluk islam lantas aku pun minta dia lafazkan dua kalima syahadah dan jin ini mengikut dengan mudah.. Alhamdulillah, syukur ku ke hadrat Ilahi kerana memudahkan urusan ku berdakwah. Jin ini minta dinamakan Orkid dan minta dihantarkan ke Mekah. Aku penuhi permintaannya dengan izin Allah. Aku sempat tanya dia nak naik apa ke Mekah? Si Orkid jawab dah ada yang tunggu di luar sana tu.. Alhamdulillah kataku.. Ada masalah sikit untuk si Orkid ni keluar, tak boleh keluar dengan kaedah direct flight aku.. selepas diselidik rupanya masih terdapat banyak belenggu yang mengikat nya di tubuh pesakit. Aku berdoa kehadrat Ilahi supaya di putuskan semua belenggu dan aku juruskan dengan lafaz Allahuakbar. Kemudian aku tarik Orkid keluar dengan kaedah menarik serban.. Alhamdulillah.. pesakit pun tersedar..
Dari pengalaman aku dalam berdakwah dan mengislamkan jin, aku dapati akan disediakan kenderaan untuk saudara baru ini ke destinasi pilihannya. Seperti yang sebelum ini, telah disediakan 2 ekor kuda bersayap untuk jin yang baru kuislamkan.. aku tak pasti mungkin ianya disediakan dari kalangan jin islam yang hendak meraikan saudara barunya. Yang pastinya ialah semua itu boleh berlaku dengan keizinan Allah s.w.t. Sungguh besar rahmat yang Kau berikan kepada makhluk mu Ya Allah.... seperti mana yang termaktub didalam surah Yaasin ayat 82 "sesungguhnya keaadaan kekuasaanNya apabila ia menghendaki adanya sesuatu, hanyalah Ia berfirman kepada (hakikat) benda itu;'Jadilah engkau!'. Maka terus menjadi..."


Hasbunallahu wani'mal wakil...

Sekian,








No comments:

Post a Comment