Friday 16 November 2012

Jin yang kebal dan kembara rawat..





بِسْم اللَّهِ الرَّحْمَٰن الرَّحِيمِ
اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ


Pertarungan kali ini very much educational kepada aku yang masih berstatus pelajar dalam merawat ni. Pengalaman ku kali ini ialah bertarung dengan jin kebal. Penat beb memikirkan apa kaedah yang sesuai..
Selepas masuk zikir mutaqaat kali kedua, pesakit yang dalam keadaan duduk mula merebahkan badannya. Its ok, your pillow is ready kata ku.. 



Mata pesakit terbuka dan memandang tepat ke bumbung rumah dengan air muka seperti keliru. Tiada kata kata yang keluar. Habis je selawat tafrijiyyah pesakit mula menangis teresak esak tapi aku tau ini cuma mainan syaitan. Aku sound dia sekali, terus tangisan nya meninggi dan berubah menjadi ketawa. Aku perhatikan tabiat jin ni.. takde pulak tanda-tanda pontianak.. Bukan pontianak ni kataku..



Kali ni aku rentap dia dan bawa masuk kebantal. Setelah salam dan soalan ku tak dijawab, aku tibai dia bertalu talu.. Agak lama dia aku tibai tapi cuma tangan yang bergerak gerak. Aku cuba tarik ketangan dan beri tangan nya yang berbicara. Bila aku suruh genggam dia balik-balik kan tangan.. kemudian tangan kiri dia pulak yang menjawab.. Aku tingkatkan waspada.  Aku tau ada something yang tak kena.. Aku kena main ni. 
Aku tebalkan pelindung aku dan tarik aura pedang kaf. Bila dah terasa pedang ditangan aku arahkan pedang ke leher. Jin nampak ketakutan namun aku tak sembelih, sebaliknya aku berikan dia limited time offer untuk jawab soalan. Namun jin berdegil. Aku tarik aura pedang yang dah aku simpankan ke pinggang dan letak dileher. Dia menangis namun kali ini aku tak akan berlembut lagi. Dengan lafaz Allahuakhbar jin aku sembelih.. Jeng jeng..  apa yang terjadi adalah sangat mencabar.. dia tak mati pun malah tangan siap main-main lagi. Sah jin kebal ni! Kataku.. Berbagai-bagai teknik sudah aku gunakan dari teknik azab hingga ke sembelih namun jin tersebut ternyata kebal dari azab yang aku kenakan keatasnya. 

Masa berlalu dengan pantas.. dan aku tak putus-putus memohon petunjuk dan ilham dari Allah bagi menangani masalah ini. Aku tukar strategy dari serangan kepada dakwah. Mungkin kali ini aku hilang fokus dan keyakinan di tambah oleh gurau senda jin ni keatas aku. Patutnya aku yang psycho dia ni dah terbalik kuang.. Dakwah aku tak menjadi. Aku sedar pertarungan ini dah agak lama jadi aku ambil keputusan untuk menidurkan jin. Puas aku memujuknya supaya tidur namun jin tersebut berdegil. Since jin tersebut liat sangat aku ubah taktik aku memujuknya dengan manja.. Seolah-olah sedang mengayat awek.. lembut habis aku memujuknya sehingga akhir jin itu tertidur. 



Aku nekad nak check berapa lapis gangguan yang ada pada pesakit. Aku panggil suaminya dan brief sikit ttg perjalanan yang akan dilaluinya sambil aku akan memandunya dan memberikan senjata yang bakal diperlukankan. Aku nak buat TKR iaitu teknik kembara rawat. Matanya aku tutup dengan serban. Selepas selesai berdoa pesakit nampak gambaran hijau di screen pandangannya. Aku fine tune sikit dan akhirnya background hijau bertukar menjadi kawasan hutan yg tebal dgn pokok pokok besar. Bila di jelaskan lagi gambaran pesakit dapat lihat banyak ular, buaya yang pelbagai jenis. Ada yang bergantungan di dahan dahan pokok jugak yang di tanah. Aku bekalkan pesakit dengan alat letupan dan letak di tapak tangan nya. Pesakit kemudiannya membaling bom tersebut kearah binatang binatang tadi. Apabila bom meletup makhluk tersebut lari bertempiaran. Pesakit mahu mengejarnya tapi aku halang. Tak bagus keluar begitu jauh, kataku. Aku suruh pesakit balik semula melihat dirinya sendiri. Puas pesakit cuba melihat dirinya namun tak berjaya. Aku mencari cari ilham, kemudian hatiku berdetik menyuruhnya balik semula ke alam nyata dan membuka semula matanya. Agak lama juga pesakit berpusing-pusing tak berjumpa jalan pulang. Selepas aku bacakan Al Fatihah barulah pesakit dapat pulang dan membuka semula matanya. Padaku sessi rawatan kali ini memberikan aku satu cabaran iaitu jin seolah-olah kebal dengan teknik yang ku pakai dan teknik TKR yang pertama kalinya ku praktikkan. Sengaja aku mahu suaminya tahu bagaimana keadaan gangguan yang mereka suami isteri hadapi. Memang berlapis-lapis. 

Sememangnya rawatan yang perlu mereka lalui haruslah berulang-ulang disamping memperbanyakkan membaca ayat ayat alquran dan berterusan berzikir. Oh ya berzikir disini hendaklah bukan kerana sakit tetapi kerana Allah taala. Terpulang kepada Allah untuk memberikan kita yang terbaik, Insyaallah..








No comments:

Post a Comment