Friday 11 October 2013

BERLAWAN DENGAN JIN 2..

بِسْم اللَّهِ الرَّحْمَٰن الرَّحِيمِ
 اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

Sampai je aku kat bilik kerja tu, aku tengok dah ada ramai yang duduk berdiri terjengok-jengok ke dalam untuk melihat apa yang staff seorang lagi tu yang tengah dalam keadaan terasuk.

Aku bagi salam dan masuk, terus aku marah jin tu sebab pandai-pandai bikin ribut kat tempat kerja. Aku baca ayat** dan jadikan jin tersebut kecil dan lemah sehinggakan tak boleh nak buat apa. Jin tu pun menangis. Aku suruh dia keluar balik cari ketiak mak dia..hehehe. jin degil lagi.

Aku yang memang sentiasa dalam mood yang cool* pun ambil kesempatan untuk dakwah jin ni masuk islam. Aku tayangkan padanya azab siksaan neraka dan kenikmatan syurga silih berganti dengan izin Allah.

Aku tanyakan juga jantina dan status kahwinnya. Aku dapat tahu yang jin ni jantan lalu aku offer dia untuk dikahwinkan dengan jin yang cantik. Terus dia bagitau yang dia dah ada bini!! dok kat sebelah dia lak tu... hehehe.. terfikir jugak aku - takut bini ke jin ni, hehehe..

Aku soal selidik dapatlah tahu yang mereka ni belum ada anak. Lalu aku offer untuk mengislamkan mereka. Mulanya tak mahu namun akhirnya apabila aku suruh dia tanya bininya, akhirnya mereka mahu memeluk islam. Alhamdulillah..dapat ku islamkan dengan izin Allah.

Setelah diislamkan, aku suruh jin ni periksa samada ada barang sihir pada tubuh pesakit. Mulanya jin kata tak ada tapi aku suruh jugak dia cari satu persatu bermula dari kaki, naik ke lutut..hingga ke kepala. Sampai kat dada ada sesuatu dan aku suruh dia tarik dan letakkan ke tangan aku. Jin pun dengan susah payah dia tarik dan letak kat tangan aku. Dengan ayat penggerak aku tarik buang barang sihir kat tapak tangan kiri ku ke gunung kaf. Kemudian aku suruh dia check belakang pesakit sebab sebelum tu dok bising kata sakit belakang (sewaktu mula-mula kerasukkan).

Jin tu pun tarik namun dia kelihatan dalam kesusahan dan tak berdaya, tambah lagi tangannya tersilang kebelakang. Ni kena kunci dengan jin lain lah ni getus ku dalam hati. Ku tanyakan padanya samada tanggapan ku itu betul. Dia kata ada jin besar yang ikat dia dan dia tak mampu melepaskan diri. Menyedari keaadaan jin itu kelam kabut, aku pun buat beberapa jurus menjauhkan jin yang mengganggu dan caj sedikit tenaga kepada jin tadi untuk teruskan menarik barang sihir yang ada dibelakang pesakit. Alhamdulillah, berjaya.

Time tu jugaklah boss aku datang menjenguk, terus jin dalam badan pesakit ni panggil duduk depan dia. Aku tak kisah sebab jin ni nak mengubat pulak. Aku berikan kebenaran dan suruh dia tarik sendiri apa yang ada kat belakang kepala boss aku. Jin ni pun tarik lah dengan kederat dia dan kelihatannya sungguh susah. Kemudian aku tanya dia kat mana yang nak kena tarik, dia tunjuk.. ada dua tiga tempat yang ditunjuk, terus aku tarik dan niat hantar ke gunung kaf jugak. Selesai, aku tanya balik kat jin tu ada lagi tak? dia kata dah settle.. aku suruh boss aku bangun.

Aku beritahu kat jin tu supaya beri kerja-sama sebab aku nak tarik mereka keluar dengan kaedah borong. Jin bersetuju untuk ku hantarkan ke Madinah. Aku memohon kepada Allah swt supaya menghantarkannya ke tempat yang sesuai dan disediakan guru yang mursyid agar jin suami isteri ini boleh mendalami islam. Ku tarik dan dengan izin Allah, semua selesai..


Hasbunallahu wanikmal wakiil...




No comments:

Post a Comment