Monday 5 November 2012

Berhadapan dengan Jin Ular


بِسْم اللَّهِ الرَّحْمَٰن الرَّحِيمِ
اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ


Rawatan kali ni memberikan aku pengalaman baru yang bermakna..

Pesakit mula melenggok2kan badan setelah dibacakan zikir 14 mutaqaat pada round ke-2 dan kemudiannya merebahkan badan sambil membuat pergerakkan. Ambik masa jugak untuk aku kenalpasti jin jenis apa ni. 

Kedua kaki dirapatkan dan buat pergerakan seolah-olah ekor ikan yang sedang berenang.. aku sangka ikan..tapi takkan kot.. kata ku. Kemudian sewaktu pesakit tengah dok buat pergerakkan tu kakinya tersentuh kerusi dan kali ni aku nampak macam nak membelit pun ada.. Aku tengok pulak tangan.. dari bacaan aku dalam buku2 jin ni kalau jin jenis ular, tapak tangan akan dirapatkan dan kedua belah tangan akan diluruskan kedepan macam superman dan dirapatkan macam nak buat 'tedung'.. tak nampak sangat tapi kadang-kadang 'gaya' tu keluar juga. Pesakit juga memusing2kan badan seolah-olah ular meniti / membelit dahan.. memang jin jenis ular ni kataku.. tapi mungkin bukan ular tedung, mungkin sawa..kataku dalam hati.

Pesakit tidak mahu berlawan bercakap.. agak lama aku 'bantai' dia dengan rotan bantal. Bila dah lama membelasah, terdetik hati aku yang mungkin jin ni memang tak boleh bercakap. Aku beri arahan supaya dia mengangguk sekiranya betul dan geleng kalau bukan. Aku suruh dia angguk kalau dia faham. Dia angguk....!! sah, memang dia tak boleh bercakap.. nasib kau lah jin.. mana aku tau kau tak boleh bercakap. Sian kau teruk dah kena balun..hehehe..

Dari perbualan kami dengan kaedah "angguk-angguk, geleng-geleng" ni aku tau yang dia memang nak keluar. Aku tak tau macamana nak islamkan dia.. sebab first time deal ngan jin yang tak boleh cakap... ruginya kata ku dalam hati tapi nak buat macamana. ilham tak datang. So aku offer untuk keluarkan setelah dia janji tak akan kacau lagi.. dia angguk. Masa nak tanya ke mana nak hantar pun satu lagi haru...ye lah dia kan tak boleh bercakap. Jadi suggest lah beberapa tempat.. gunung jerai lah, KLCC lah, Zoo lah, Gunung Raya lah..semuanya dia geleng, tak mau.. last2 aku tanya bagaimana kalau aku hantar ke tasik.... cepat2 dia angguk. Hmm... tasik rupanya tempat kesukaan kau... so aku pun hantarlah dia ke tasik.... dengan izin Allah. Tasik mana aku tak tau...hehehe.. nasib la kalau tasik tu tempat orang memancing. Pandai2 korang lah..

Jin2 yang masuk selepas jin ular ni semuanya jin islam. Apa nak jadi lah jin islam ni. Namun bila ditanya semua kata yang mereka dipaksa. Ditangkap si tukang sihir dan disuruh bekerja dengan diberikan upah jamuan. Semuanya nak keluar, tapi bukan keluar saja.. semua aku suruh belajar agama semula dan hantar ke destinasi pilihan masing2.. ada yang nak ke pondok di Kelantan, ada yang nak ke Madinah.. Ada yang aku tarik guna serban dan ada yang aku kaut macam tu je.. kaedah direct flight.

Dalam sesi rawatan kali ni ada satu jin tu (yang aku hantar ke pondok di kelantan tu) dia datang dari kampung aku nun di negeri sembilan nu.. dia kata dah lama dah tinggal dalam badan pesakit, dah 20 tahun lebih dah. Since jumpa "org" senegeri aku pun tanya lah perkabaran kampung aku, bapak aku, tapak rumah dikampung, kolam ikan kat belakang rumah.. semua nya dia boleh jawab. Siap bagi tau yang kat kolam belakang rumah tu ada kampung bunian dan depa ni selalu curi makan ikan bapak aku..Syok jugak aku dengar, kalau dia temberang pun apa kesah.. bukan aku nak percaya sangat pun. Aku saja layan dia dan tanyakan itu ini termasuk adik-beradik aku kalau ada 'masalah'. Satu satu dia teropong dan cerita kat aku..last-last aku suruh dia scan kakak aku yang kat Australia tu... dia mengalah.. jauh sangat katanya....heheheh... aku gelak dalam hati. Kata terer sangat. Aku pun tak pasti samada diboleh kan syarak untuk buat pertanyaan dengan jin ni. Kalau tak silap masa belajar dulu tidak dibolehkan bertanyakan hal-hal 'dalam kelambu' dan hal-hal yang menjatuhkan maruah pesakit je.. hal lain-lain ok as long kita tak terpengaruh dan percaya seratus peratus.. depa ni kan jenis suka cakap bohong.. nanti lah aku tanya kat pesbuk tok guru aku, boleh ke tak kita interview jin ni..


Sekian..






No comments:

Post a Comment