Friday 31 May 2013

Guru-guru Ku

بِسْم اللَّهِ الرَّحْمَٰن الرَّحِيمِ 
اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ


Mereka di atas adalah merupakan guru-guruku yang mengajarkan ku akan ilmu rawatan islam. 

Dari tak pernah berzikir, mereka mengajarkan ku supaya berzikir..
Dari tak mengenali alam jin, mereka lah yang mengajar ku tentang alam jin..
Dari mereka lah aku belajar ruqyah dan menghafal satu persatu..
Dari mereka lah aku belajar membuat penggantungan sepenuhnya kepada Allah swt..
Dari mereka lah aku belajar tentang makrifat..
Dari mereka lah aku belajar mengenai mendinding diri..
Dari mereka lah aku menyedari yang ilmu Allah itu amatlah luas..
Semakin kita belajar semakin kerdil diri ini ku rasa..

Ya Allah, Kau limpahkan lah keredhoan-Mu, kerahmatan-Mu, Kemuliaan-Mu kepada semua guru-guru ku diatas serta semua guru-guru yang pernah mengajarkan aku erti kehidupan..
Sesungguhnya aku amat berterima-kasih kepada kesemua mereka.. yang telah banyak mencurahkan ilmu kepada ku ini Ya Allah... amin ya robbal a'laminn..














No comments:

Post a Comment